HTML

Az én Kiskertem

A kerttől ameddig a szem ellát...

Friss topikok

  • Sand Lover: A szárzeller tőlünk nyugatabbra nagy becsben áll, nyersen is fogyasztható és nagyon egészséges. Zö... (2010.04.09. 10:12) Hogyan kerül a cipő az asztalra?
  • Starfish_hun: Hello, Drukkolok innen a beton-dzsungelből! Az én tavalyi erkély-paradicsom projektem csúfos kuda... (2010.03.27. 12:10) Itt a tavasz, írány a kert!

Linkblog

Itt a tavasz, írány a kert!

2010.03.26. 15:06 Killy74

A tavalyi paradicsom termesztés után már összel nagy terveket szőttem, hogy mit is kellene idén ültetni a hatalmas veteményesbe, mivel is kisérletezzünk. 

Az már tavaly nyáron, de lehet, hogy inkább tavasszal eldőlt, hogy idén paprikát is kell ültetni, a családi béke és a politikai korrektség miatt is. 

Szóval a paradicsom és a paprika adott, de azoknak elvileg még nincs itt az ideje, legalábbis a palántáknak még nincs, de a hétvégén ennek is utána olvasok.

Szóval az alapok megvoltak, de karácsonyra megkaptam Jamie Oliver szakács és kertész könyvét, amiben szépen leírja és képekkel is illusztrálja, hogy Ö bizony milyen növényeket termeszt a kertjében. Nekem sem kellett több, a legközelebbi kert és barkács templom látogatás során bevásároltunk mindenféle magokat. 

Alíg vártam, hogy végre tavasz legyen és el tudjam ültetni a magokat és dughagymákat, ami most hétvégén (2010. márc. 18 - a napló kedvéért 12 és 18h között valamikor) meg is történt.

Bevallom öszintén, hogy az egész kerti örület mögött valószinüleg az áll, hogy jómagam a pesti belvárosban nőttem fel, és ugyan jártunk a balatoni telekre, de pld soha nem láttam, hogy terem pld a vöröshagyma. 

Ha a kert és a hagyma is úgy akarja, akkor idén lehull a lepel erről a történetről is.

A kicsit hosszúra nyúlt bevezető után térjünk a száraz tényekre!

Az első körben ültettem vörös és lilahagymát, illetve fokhagymát dughagymákról, illetve póréhagymát, vörös és fehér retket magról, illetve fehér és sárga répát szintén valami mag szerű cucc segítségével. Sajnos a magok elosztása nem sikerült túl egyenletesre, illetve mindent elszórtam, szóval lehet, hogy egy kicsit sok mag került kicsi helyre, de majd minden kiderül, idővel.

Ez az első etap a tavalyi paradicsom ültetvény helyére került, így idén a tavaly nagy nehezen kiharcolt veteményest, a kert többi részének kárára bővíteni kell. 

Persze már megvannak a fejembe az idei, sőt a jövőre esedékes bővítés tervei is, csak meg kell majd valósítani, ami így munka és suli mellett nem olyan egyszerű. Na mind1, ahogy egyik kollegám mindig mondta, gyáva népnek nincs hazája!

Ja és idén beszereztem a egy kerti komposztálót is, így jövőre már saját komposzttal tudom az ültetést elkezdeni. 

Egyelőre ennyi a kertből, majd még jelentkezem.

 

Killy

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kert-elek.blog.hu/api/trackback/id/tr141870708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sand Lover 2010.03.26. 15:35:01

Hali!
Nagy öröm egy saját kert. Szép kihívás, és sok sikerélmény forrása.
Szép a kép a paradicsomról. Jó blogolást! :)

Starfish_hun 2010.03.27. 12:10:28

Hello,

Drukkolok innen a beton-dzsungelből!
Az én tavalyi erkély-paradicsom projektem csúfos kudarcot vallott, ezért most tanácstalanul állok a folytatás előtt.
Kíváncsian várom a blog folytatását, hátha valami praktikus ötletet én is tudok hasznosítani! :)
süti beállítások módosítása