HTML

Az én Kiskertem

A kerttől ameddig a szem ellát...

Friss topikok

  • Sand Lover: A szárzeller tőlünk nyugatabbra nagy becsben áll, nyersen is fogyasztható és nagyon egészséges. Zö... (2010.04.09. 10:12) Hogyan kerül a cipő az asztalra?
  • Starfish_hun: Hello, Drukkolok innen a beton-dzsungelből! Az én tavalyi erkély-paradicsom projektem csúfos kuda... (2010.03.27. 12:10) Itt a tavasz, írány a kert!

Linkblog

Hogyan kerül a cipő az asztalra?

2010.04.06. 21:03 Killy74

Ennek a bejegyzésnek három oka van, annak ellenére, hogy most nem szorosan a kertről lesz szó. Az első ok, hogy nagyon büszke vagyok arra, hogy sikerült. A második ok, hogy megismerkedtem egy új növénnyel, a harmadik ok, hogy már egy korábbi bejegyzésben is hivatkoztam Jamie Oliver-re.
Persze tudom, hogy mindenkinek eltérő véleménye van Jamie Oliver-ről, de én szimpatizálok az egyszerűen elkészíthető kajáival. 
Szóval a lényeg, hogy a hétvégén sikerült megcsinálni a marhahússal, Guinness sörrel töltött tésztát, ami a mellékelt képen látható. Nyilván most nem fogom megosztani a receptet, mert ez a blog nem feltétlenül erről szól. Ami az egyik nagy tanulsága a hétvégének, hogy meg tudom csinálni, amire tényleg büszke vagyok, de ami a blog szempontjából fontosabb, hogy megismertem egy újabb zöldséget. Persze korábban is hallottam már róla, és bizonyára rajtam kívül mindenki ismeri, de én bevallom őszintén, hogy szombatig péntekig nem tudtam, hogy van zeller (a gumó) és van szárzeller és a kettő nem ugyanaz. Van köztük kapcsolat, elég szoros, de mégsem ugyanaz. A zeller,a gumó, amit ismertem egy fehéres színű zöldség, amit otthon néha a levesbe főzött bele édesanyám.
Amit viszont új információ volt számomra, hogy néhány web oldal alapján a szárzeller nem a gumó szára, hanem annak egy olyan verziója, amikor szár nő jobban, és a gumó nem fejlődik. Szép zöld színe van, szép levelei vannak és, ahogy olvastam főleg ragukba főzik, én is ezt tettem.
Azt hiszem, hogy ez a tapasztalat csak tovább erősíti elhatározásomat, hogy a kis veteményessel el kell mélyítenem zöldség ismereteimet.
Egy kis előzetesként elárulom, hogy most, egy barátom javaslatán felbuzdulva, egy új módszer használatán töröm a fejem a gyomok ellen a veteményesben. Részletek hamarosan!

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kert-elek.blog.hu/api/trackback/id/tr521900072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sand Lover 2010.04.09. 10:12:43

A szárzeller tőlünk nyugatabbra nagy becsben áll, nyersen is fogyasztható és nagyon egészséges. Zöldséges-joghurtos mártogatóssal (dip) finom "nassolnivaló" készíthető belőle, és nem hizlal: állítólag negatív kalória van benne. (vagyis, több kalória használódik fel rágás/emésztés közben mint amennyi benne van.) :)
süti beállítások módosítása