HTML

Az én Kiskertem

A kerttől ameddig a szem ellát...

Friss topikok

  • Sand Lover: A szárzeller tőlünk nyugatabbra nagy becsben áll, nyersen is fogyasztható és nagyon egészséges. Zö... (2010.04.09. 10:12) Hogyan kerül a cipő az asztalra?
  • Starfish_hun: Hello, Drukkolok innen a beton-dzsungelből! Az én tavalyi erkély-paradicsom projektem csúfos kuda... (2010.03.27. 12:10) Itt a tavasz, írány a kert!

Linkblog

Ellenség a kapun belül

2010.08.09. 22:23 Killy74

Sajnos egy ideje nem jelentkeztem a hírekkel a kertből. Egész eddig jól alakult minden, azonban a hétvégén  nagyon lehangoló dolgokat tapasztaltam, az én kis kertemben. A hét elején, amikor még locsolni kellett még egész nézett ki a paradicsom ültetvény. A többiről már rég lemondtam. A paprika palánták már az elültetés utána hamar feladták, de lehet, hogy az is az én hibán volt, mert nem vettem észre a jeleket, ami az ellenség jelenlétére utalt, talán már akkor is. Amint elültettem a paprika palántákat pár napon belül eltűntek a levelek. Az volt a furcsa, hogy úgy néztek ki a megmaradt levelek, mint amit megrágtak. 

A veteményes tavaszi része (retek, hagyma, stb.) biztosan az én hibámból nem élték meg a betakarítást. Nem voltam túl lelkes, illetve időm sem volt, így nem lett kapálva, így mára olyan gyomkert lett, hogy a kultúrnövényeket nem lehet felismerni, így hétvégén kapa és ásó lesz az tavaszi veteményes kertem vége.

Térjünk vissza azonban a paradicsomra, ami tegnap került végleg kukába. Ez azonban csak részben az én hibám, és itt tudok mást is hibáztatni.

Szóval én is hibáztam, mert nem készültem erre a támadásra, illetve későn vettem észre. A kiskertembe betörtek a zöldségek ellenségei, a csigák. Megettek minden paradicsomot, amit értek, illetve maguk a palánták is megsínylették, így mára már lemondtam az idei termésről.

Tegnap kb 60 csigát szedtem össze a lekerített részből, ma is még kb 40-et. Hihetetlen, hogy mennyien vannak, és hogy milyen károkat tudnak okozni. 

Szóval az idei termék ugrott, jövőre újra próbálkozom, de akkor már csiga elleni védelemmel felszerelkezve. Addig kiderítem, hogy hogyan lehet védekezni a csigák ellen, milyen szerepe volt, ha egyáltalán volt, a geotextilnek a csigainvázióba, illetve jövőre nagyobb távolságba kell ültetnem a paradicsom palántákat, és nagyobb karókat kell használnom. 

 

Szóval van mit tenni jövő tavaszig. :)

A tegnap esti tv műsor után, lehet, hogy a csigák is földönkívüliek? De ha így van, akkor miért pont az kis kertemben kellett nekik földet érni????

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kert-elek.blog.hu/api/trackback/id/tr542210533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása